måndag 25 augusti 2008
Lite gnäll
Gud, vad jag hatar Ellos. Deras sida är verkligen värdelös. Det är så ofta strul när man ska beställa något. Just nu försöker jag att avbeställa en beställning som jag gjort tidigare idag (eftersom jag några timmar senare fick ett erbjudande att handla till 50% rabatt) och det står att man ska kunna göra det om man loggar in på mina sidor och klickar på beställningen men nej, det går inte alls och det gör mig galen! Och kundservice har förstås stängt. Dessutom är deras sida ofta seg och titt som tätt blir det något fel på sidan när man går tillbaka för att titta på en vara igen. Ytterligare en sak som irriterar mig till vansinnets gräns är deras nyhetsbrev som kommer på mailen. Tusen gånger har jag försökt att avregistrera mig genom länken i mailet ("för att avregistrera dig från vårt nyhetsbrev klicka här") som dock inte leder någonstans. Error, fel på sidan får jag bara upp. Desutom tycker jag det är fruktansvärt dåligt att det inte går att betala med kort och att betala med faktura kostar 19:- extra (sen tillkommer det ju även en expeditionsavgift på 41:-). Jag ska nog sluta handla på Ellos. Om det inte vore för att de är dyrare skulle jag gått över till La Redoute och Nelly.com för länge sen.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
1 kommentar:
The Ellos homepage is really horrible! I have had the exact same problem as you: I wanted to cancel an order because I did not want to pay in advance and had only found about that I could sign up for billing online AFTER I had placed my order. Putting together my order took 4 attempts as it was, due to various technical errors. Among other things the content of my "shopping basket" was deleted twice. By the time I placed my order I was seriously unnerved. When I then tried to cancel it that same evening and did exactly what it said on the page without getting anywhere I wrote an email to their customer service and was very...let's say explicit. I have bought a lot of things online at a lot of different stores, but Ellos was definitely a low.
P.S.: I also ordered from La Redoute once, can not recomment it either though. The delivery took almost 3 weeks, even though all items were in stock. 3 weeks - that's insane!
P.P.S.: I don't know about you, but most of the things I ordered from Ellos (mostly basic items, such as shirts) were not that great a quality either. The fabric is mostly really thin and I frequently have problems with the fit, so I return quite a lot. And if you think about how much it costs to order and return (just p&p) you realize that you could really take that money and buy something nice in a real store where you can try on and check out to your heart's desire instead, which is what I do now. :o)
Skicka en kommentar