onsdag 3 september 2008

Helvetet nästa?

Är det omoraliskt att ljuga för barn? Det har kommit hit ungar som vill sälja jultidningar idag. Självklart har jag inte köpt något för vem orkar det? Då måste de ju komma in och jag har redan tilläckligt med ungar (unge) i det här huset. Och tänk om jag skulle titta i hela katalogen och sen inte hitta något, jag vet nog hur de skulle sluta. De skulle titta på mig med ledsna små ögon och så skulle jag köpa något helt värdelöst bara för att inte vara taskig. Så jag vill inte köpa några jultidningar. Vilket dock inte hindrar mig från att med beklagande röst säga att "tyväär, men jag har redan köpt av någon annan." Inte ens granntjejens desperata "men man kan vinna priser" kan rubba mig.

2 kommentarer:

Suntoucher sa...

Hahahaaaa...
"Vill du köpa jultidningar?"
"Erhm... nej... gillar inte julen så varför vill jag köpa en tidning som handlar om julen?"
När de ser förvånade ut. Stäng dörren :)

Muddiz sa...

Det är ju oxå en tanke men man måste tänka på att det är grannarnas ungar. De kommer komma hem till sina föräldrar sen och säga "Granntanten e knäpp. Och elak".